امروز

شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۰

  ساعت

۰۶:۱۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

هیچ وقت زندگی را جدی نگیرید، این دنیا آنچنان ارزش ندارد که بخواهید خودتان را برای چیزی ناراحت کنید. داشتن یک زندگی شاد و آرام می تواند بزرگترین نعمتی باشد که خداوند به یک نفر عطا می کند. البته خود شما نیز در به وجود آمدن این امر بسیار تاثیر گذار هستید. در ادامه به بررسی مهم ترین نکات برای داشتن یک زندگی شاد اشاره خواهیم کرد.

من عاشق وقت‌هایی هستم که به خودم می‌آیم و می‌بینم تنهایی در حال لبخند زدن هستم. این لبخند به دروغ ساخته نشده تا کس دیگری را راضی کند، در عوض به طور طبیعی از احساس سعادت درونی من نیرو می‌گیرد، احساسی که در تمام وجود من می‌تابد و می‌درخشد.
بعد از سال‌ها کار عمیق و درونی، اکنون در جایی از زندگی قرار دارم که احساس می‌کنم که شاد زیستن را یاد گرفته و صلح بیشتری یافته‌ام. ذهن من آزاد است که رویاپردازی کند.
قلبم آواز می‌خواند. روحم می‌رقصد؛ بدنم همه‌ی چیزهای قابل درک و خوب را حس می‌کند. پدر و مادر یکی از دوستانم نام او را هنگام تولد «شادی» گذاشته بودند، چرا که از تولد او بسیار خوشحال بودند.
او می‌گفت من از این زندگی و از پدر و مادرم که این اسم را، که به معنی «شادی» است، برای من انتخاب کردند سپاسگزارم چون حتما شادمانی در این زندگی مسیری است که انتخاب می‌کنم.
۱. شادی خود را به هیچ چیز خارجی مرتبط نکنید. زمانی که شادمانی خود را به روابط، مشاغل، امور مالی، بدن و یا نتایج پیش‌بینی شده‌ی خود وابسته می‌کنیم، به مشکل برمی‌خوریم. شادی تجربه‌ای درونی است که باید خودتان آن را به دست بیاورید؛ همه‌ی چیزهای دیگر ناپایدار هستند.
۲. خودتان را زیادی جدی نگیرید. شناخت ذهنتان، اضطراب، استرس و فشار را تشدید می‌کند. نفْس ما از خشم برای محافظت از خود استفاده می‌کند و این باعث قطع ارتباط و نارضایتی می‌شود. خود را از نفستان جدا کنید و از خودتان بگذرید.
۳. آزاده باشید و ببخشید. آنچه را در توان دارید هر زمان که می‌توانید بدهید و ببخشید. تعریف کنید، عشق، محبت، کمک، منابع، زمان، توجه، اندیشه و احترام به دیگران بدهید. با این کار احساسی لذت‌بخش خواهید داشت و کارما، سه برابر آن را به شما باز خواهد گرداند.
۴. با آغوش باز بپذیرید. تعاریف، کمک و هدایا را بپذیرید. تماس و ستایش را در آغوش بکشید. عشق و محبت را جذب کنید. به یاد داشته باشید که عملِ پذیرفتن به دیگران اجازه می‌دهد تا بخشیدن را تجربه کنند.
۵. عشق را بنوشید. توضیح دادن آن دشوار است، اما اجازه دهید سعی خود را بکنم. زمانی که دختران زیبایم را می‌بوسم، آگاهانه قدرت عشق را جذب می‌کنم. بوسیدن کک و مک‌های دخترم، مخزن شادیِ من را در چند ثانیه پر می‌کند.
۶. قدردان زیبایی باشید. آن‌قدر گرفتار و درگیر خودخوری خود نباشید که متوجه پرنده کوچکی که بیرون از پنجره‌‌ است، نوزادی تازه متولد شده در آغوش مادرش در آسانسور، زوج مسنی که دست‌های یکدیگر را گرفته‌اند یا اردک‌های درون برکه نشوید. برای توجه به تمام چیزهایی که در زندگی ارزشمند، ظریف و معجزه‌آسا هستند وقت بگذارید.
۷. بازی کنید و سبک‌سر باشید. به یاد بیاورید که آزادانه بازی کردن در کودکی چگونه بود. خودآگاهی را کنار بگذارید، رها باشید و خوش بگذرانید. من عاشق بازی کردن با بچه‌هایم هستم، آنها را متعجب و دختر کوچولوی شیطان درونم را به خودم یادآوری می‌کنم. شاید هیچ چیز مثل لحظه‌های خندیدن‌های هیستریک با دخترانم باعث احساس غرور قلبی من نمی‌شود.

۸. آگاهانه با نور خورشید ارتباط برقرار کنید. از نور خورشید آگاه باشید و هنگامی که آن را روی صورت و بدنتان حس می‌کنید، به آن فکر کنید. در گرما و نور آن حمام کنید. ارتباط خود را با این منبع انرژی حیات‌بخش حفظ کنید.

 

 

 

۹. به لذت‌های جسمی فکر کنید. توجه کنید که تختتان چقدر نرم است، غذایتان چه طعم خوبی دارد. از این احساسات فوق‌العاده لذت ببرید و قدردان آنها باشید.

 

 

 

۱۰. محکم و پایدار در زمان حال ریشه داشته باشید. اندوه زمانی رخ می‌دهد که درباره‌ی گذشته وسواس داشته باشیم یا نگران آینده باشیم. صلح و آرامش در زمان حال پیدا می‌شود. تنفس عمیق، مدیتیشن و دیگر روش‌های تمرکز را برای تثبیت حضورتان در لحظه‌ی اکنون تمرین کنید.

 

 

۱۱. نیمه‌ی پر لیوان را ببینید. تمرین قدردانی کنید تا مثبت باقی بمانید. خوبی‌ را در خودتان، دیگران و دنیای اطرافتان ببینید.

 

 

۱۲. مثل یک اردک باشید. اجازه بدهید چیزهای منفی از روی پشت شما سُر بخورند. زندگی کوتاه‌تر از این است که بخواهید خودتان را آزار دهید.

 

 

 

۱۳. به محیط خود رسیدگی کنید. خانه و دفتر خود را راحت و شاد کنید. خودتان را با چیزهایی که به شما احساس مثبت می‌دهند و باعث لبخند شما می‌شوند محاصره کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

۱۴. از خودتان به بهترین نحو مراقبت کنید. جوری از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت کنید که انگار فرزند عزیز خودتان هستید، فرزندی که او را بسیار دوست دارید.

 

 

۱۵. حدود سالمی ایجاد کنید. محدودیت‌هایی در زمینه‌ی زمان، فضا، پول و غیره در محل کار و خانه تعیین کنید. بیش از حد برنامه نچینید و بیش از حد متعهد به انجام کاری نشوید.

 

 

۱۶. اطرافتان را با افرادی پر کنید که آتش درونی شما را شعله‌ور می‌کنند. من قدرشناس آن دسته از دوستانم هستم که باعث آزادانه خندیدنم می‌شوند. من انتخاب کرده‌ام که زمانم را با آنها بگذرانم.

 

 

 

۱۷. هر روز خود مراقبتی را تمرین کنید. راحتی خود را در اولویت قرار بدهید و یوگا تمرین کنید، بدوید، رمان بخوانید، به باغچه‌ی خود رسیدگی کنید یا هر کار دیگری که ذهن، بدن و روحتان را دوباره راه‌اندازی می‌کند انجام دهید.

 

 

۱۸. خودتان را آزادانه و آشکارا ابراز کنید. صدای خود را پیدا کنید و آنچه را که نیاز به گفتنش دارید بگویید. جرئت نشان دهید و آن را از طریق نوشتن، آثار هنری، رقصیدن و یا دیگر بیان‌های خلاق بروز دهید.

 

 

 

۱۹. حتما خودتان را دوست داشته باشید. مهربان باشید. صداقت داشته باشید. آن کسی باشید که همیشه می‌خواستید.

 

 

۲۰. با خودتان رو راست باشید. صادق باشید. واقعی باشید. آسیب‌پذیر باشید. شجاع باشید. اجازه دهید نور درونتان راهنمای شما باشد.

 

 

 

جهت ارتباط با تیم امداد خودرو ۱۶۹۳ در سراسر کشور با شماره تماس، ۱۶۹۳ بدون کد و همچنین سامانه اطلاع رسانی امداد ۱۶۹۳  و سامانه خدمات شهروندی سراسری آئین سخا در خدمت شما عزیزان هستیم

سامانه اطلاع رسانی امداد ۱۶۹۳:

http://emdad1693.ir

سامانه خدمات شهروندی سراسری آئین سخا:

http://parsemdad.ir/  

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

Call Now Buttonدرخواست امداد
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی